Somnul nu este optional!

Miercuri, 14 iunie 2017 a avut loc seminarul Ai grijă de somnul copilului tău! – un eveniment dedicat în întregime somnului copiilor noștri, cu unul dintre cei mai admirați și influenți specialiști în domeniu: d-na Doctor Mihaela Oros – Coordonator al Centrului de Somnologie Pediatrică Regina Maria.

Somnul nu este optional!

Conferința a fost organizată de compania Ella Congress & Events – unul dintre cei mai mari organizatori de congrese medicale din Romania, cu un portofoliu de peste 25 de evenimente anual, care implică mii de medici din România și nu numai.

Companiilor care au sprijinit organizarea acestui eveniment: Babylino, Crystal Dental Clinic, Editura Philobia, Sipet de Sidef , Solaris Plant, House of Cookies si La Fantana.

Partenerii media ai evenimentului: Femeia.ro, Mami.ro, Revista Ioana, Tonica.ro, ROmedic.ro, Centruldeparenting.ro, Zecelucruri.ro, Stilulmeudeviata.ro, Mamaareblog.blogspot.ro, Blog.hopasus.ro, Recreativo.ro.

In cadrul evenimentului s-a vorbit despre importanța pe care o are un somn sănătos în dezvoltarea armonioasă a copilului.

Iată cateva obiceiuri care afectează calitatea somnului copilului și adolescentului:

  • Ore de somn neregulate în timpul săptămânii și în weekend. Acest obicei dereglează ceasul intern al organismului (ritmul circadian). Atunci când copilul se trezește târziu duminica, poate avea un început de săptămână mai greu la scoală.
  • Supraîncărcare senzorială/multitasking. Schimbarea atenției de la teme la tehnologie, la retelele de socializare și din nou la teme conduce la o activitate haotică și ineficientă a creierului. Seara, creierul nu mai reușeste să se relaxeze și să înducă organismului acea stare de somnolență de care copilul are nevoie pentru a adormi.
  • Folosirea dispozitivelor electronice prea aproape de ora de culcare. Lumina albastră emisă de dispozitivele electronice inhibă secreția de melatonină, hormonul care ne ajută să adormim.
  • Rezolvarea temelor seara târziu. Creierul obosit lucreaza mai lent și ineficient, ceea ce înseamna că adolescentul va petrece mai mult timp decat de obicei pentru a-și face temele. Astfel, va întarzia și mai mult ora de culcare.
  • Practicarea exercitilor fizice prea aproape de ora de culcare. Acest obicei crește temperatura corpului și nivelul de cortizol, ceea ce întarzie ora de culcare. Copilul se va simți plin de energie și va adormi cu dificultate.
  • Folosirea patului pentru mai multe activități. Patul trebuie folosit numai pentru dormit, deoarece în acest fel organismul se obișnuiește să intre în starea necesară pentru a adormi ori de cate ori copilul se va așeza în pat. Utilizarea tehnologiei și realizarea altor activități (mâncat, citit, privitul la televizor) din pat transmite creierului mesaje mixte si confuse. Recomandarea expertilor este să învățăm copilul să practice toate aceste activități în alte camere și să meargă în dormitor numai atunci când este pregătit pentru somn.
  • Consumul de stimulente dupa-amiaza târziu sau seara. Băuturile energizante au un impact semnificativ asupra calității somnului și nu sunt recomandate la o ora apropiată de ora de culcare.

Alti factori care perturba somnul adolescentilor:

  • Schimbari hormonale
  • Program foarte încarcat
  • Viața socială activă
  • Întelegere greșită a împortanței somnului

De cat somn au nevoie copiii?

  • Infant – 14-15 ore
  • Copii mici (1-3 ani) – 12-14 ore
  • Prescolar (3-6 ani) – 11-13 ore
  • Scolar (7 – 11 ani) – 10-11 ore
  • Adolescent – 9 -10 ore

Mulțumim d-na Doctor Mihaela Oros și Ella Congress & Events pentru informațiile utile din cadrul acestui eveniment dedicat somnului copilului!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *